Nadruki

Wykonujemy profesjonalny nadruk na odzieży sportowej. Nadruki na strojach sportowych (stroje piłkarskie, siatkarskie, koszykarskie, piłaka ręczna …) wymagają najwyższej wytrzymałości, a dzieki wieloletniemu doświadczeniu ( specjalizacja nadruków na odzieży sportowej od 1988 roku ) jesteśmy w stanie udzielać 5-cio letniej gwarancji ( dotyczy nadruków i numeracji na strojach sportowych marki KOKOTT ) na wykonywane nadruki oraz numerację strojów sportowych.

Metody nadruku na odzieży.

Do znakowania odzieży wykorzystujemy najlepsze metody nadruku. Na finalny wybór metody wpływa kilka czynników: wygląd projektu graficznego (ilość kolorów, kształt, wielkość), materiał na którym nadruk ma zostać naniesiony (bawełna/poliester/inne), typ odzieży (koszulka/kurtka/inne, itp.) oraz nakład. Cecha wspólna, która charakteryzuje wszystkie metody znakowania odzieży to wysoka trwałość grafiki po jej aplikacji – nadruk na odzieży jest bowiem narażony na wysokie przeciążenia wynikające z użytkowania znakowanego materiału, a dodatkowo musi wytrzymać pranie, a więc kontakt z różnymi materiałami chemicznymi znajdującymi się w środkach do prania oraz co również jest bardzo istotne – wirowanie. W naszej pracy wykorzystujemy najwyższej jakości folie i farby po to właśnie, aby nadruk nie tylko wyglądał ładnie na odzieży w momencie oddania go klientowi, ale głównie po to, aby był możliwie trwały.

Każda z poniżej opisanych pokrótce metod ma swoje wady i zalety. Jeśli jesteś ciekaw czym się różnią, zapraszamy do lektury.

  • Folia flex
  • Sublimacja
  • Premium Flex
  • Premium Flock
  • Sitodruk
  • DTG

Folia flex stosowana jest głównie przy małych i średnich grafikach. Folie są gładkie i jednokolorowe, bardzo dobrze kontrastują na materiale. W wielu przypadkach można również łączyć kolory folii. Poniżej dowiesz się więcej oraz znajdziesz kilka przykładów tej metody.

Zacznijmy od nadruku folią flex. Chociaż w tym przypadku słowo ‘nadruk’ jest nieco niewłaściwe – nie występuje w tym procesie etap drukowania. Grafika zostaje bowiem wycięta z folii przy użyciu plotera tnącego i jest następnie wgrzewana w materiał przy użyciu prasy grzewczej. Folie są jednokolorowe, ale w wielu przypadkach można połączyć kilka kolorów – np. dla dwu lub trzykolorowego logotypu. Folię flex można aplikować na różnego rodzaju odzież, ale również na inne materiały takie jak torby, plecaki, itp. Jej niewątpliwą zaletą jest bardzo duża wytrzymałość po nadruku. Zdobienia folią flex wykonujemy już od jednej sztuki. Metoda ta idealnie sprawdzi się przy logotypach, prostych do wycięcia grafikach oraz tekście.

Przykłady nadruków przy użyciu folii flex (kliknij w obrazek, aby powiększyć):

Nadruk na kurtce folią flex – przykład.
Dwukolorowy logotyp wykonany folią flex.
Nadruk folią flex na wysokiej jakości koszulkach sportowych.
Koszulka z nadrukiem folią flex dla Google.
Folia flex – nadruk na koszulce poliestrowej – przykład.
Świetnym dodatkiem do podstawowej palety barw są folie złote i srebrne oraz folie fruorescencyjne. Pełną gamę kolorów zobaczysz tu: pełna gama kolorów folii flex.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przejdź na stronę poświęconą metodzie nadruku folią flex.

Co jednak w przypadku kiedy Twój projekt zawiera więcej kolorów oraz przejścia tonalne? Sublimacja sprawdziłaby się idealnie, ale jest jedno ale… 😉

Sublimacja to proces w trakcie którego specjalny atrament sublimacyjny pod wpływem wysokiej temperatury wnika w strukturę materiału. Włókna poliestrowe w temperaturze zbliżonej do 200 stopni absorbują tusz, a po otwarciu prasy grzewczej, czyli gwałtownym zmniejszeniu temperatury, nie pozwalają atramentowi już się z nich wydostać. Dzięki temu nadruk jest kompletnie niewyczuwalny pod palcami, a jego trwałość jest równa trwałości materiału na którym został umieszczony – włókno poliestrowe zmienia swój kolor na stałe. Nie ma żadnych ograniczeń jeśli chodzi o kolory i przejścia tonalne – można aplikować całe wielokolorowe grafiki. Brzmi pięknie, prawda ?

Sublimacja ma jednak jedną zasadniczą wadę – materiałem, który możemy sublimować, jest poliester, w dodatku biały. Jeśli materiał nie jest w 100% poliestrem to zakłada się przynajmniej 70% jego obecności w skladzie materiału, przy założeniu, że jest on warstwą zewnętrzną na materiale, czyli tą warstwą, na której będzie umieszczona grafika. Sublimacja wymusza również kolor poliestrowego materiału – najlepiej jeśli jest on biały. Im bardziej bowiem odbiega on od białego, tym mniejsza jest paleta barw możliwych do naniesienia.

W związku z powyższym sublimację stosuje się głównie na białej odzieży sportowej, której przeważnie jedynym składnikiem jest poliester.

Przykłady nadruków wykonanych sublimacją (kliknij w obrazek, aby powiększyć):

Znakowanie odzieży metodą sublimacji – na koszulkach Adler Fantasy.
Sublimacja w pełnej barwie kolorów na sportowym t-shirt.
Sublimacja na koszulce poliestrowej – przykład nadruku z bliska.
Sublimacja na koszulkach Adler.
Wymóg materiału – biały poliester – bardzo ogranicza możliwości tej metody.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat sublimacji? Przejdź na stronę poświęconą metodzie sublimacji. Sublimację stosujemy również na wielu innych materiałach typu kubki, puzzle, poduszki i wiele innych.

Co w sytuacji kiedy wielokolorowy logotyp,w dodatku zawierający przejścia tonalne, chcemy nanieść na koszulkę bawełnianą? Folia flex jak i sublimacja nie sprawdzą się. Są jednak folie, które możemy zadrukować, np. folia premium flex.

Premium flex to specjalna folia typu flex umożliwiająca (w przeciwieństwie do jednokolorowych folii flex) jej zadrukowanie dedykowanym do niej atramentem. Swoim kształtem przypomina folię flex, jest równie gładka, minimalnie od niej grubsza. Nadaje się świetnie do małych i średnich logotypów, które aplikować można zarówno na bawełnę, poliester i inne typy materiałów. Dużych nadruków tą metodą nie wykonujemy – folia bowiem nie przepuszcza powietrza, a większa powierzchnia nadruku może wpływać na mniejszą elastyczność materiału (zwłaszcza koszulek, które są z reguły z cienkiej bawełny).

Z charakterystyki folii opłacalne są nadruki od 20-30 sztuk wzwyż.

Przykłady nadruków z wykorzystaniem folii premium flex (kliknij w obrazek, aby powiększyć):

Folia flex premium.
Nadruk folią flex premium – kolorowe logo.
Nadruk folią flex premium – kolorowe logo.
Folia flex premium umożliwia nadruk wielokolorowy.
Nadruk folią flex premium – kolorowe logo.
Nadruk folią flex premium – kolorowe logo – powiększenie.
Chcesz wiedzieć więcej na temat tej metody ? Przejdź na stronę poświęconą metodzie nadruku folią premium flex.

Co jednak w sytuacji kiedy zapotrzebowanie jest na mniejszą ilość niż wspomniane 20-30 sztuk ? Mniejsze nakłady (juz od 1 szt.) wykonujemy folią premium flock.

Premium Flock to folia typu flock, która może zostać dowolnie zadrukowana. Jest meszkowata i grubsza od folii flex, co wynika z jej kilkuwarstwowej struktury. Po wykonaniu na niej nadruku, grafika jest wycinana przez ploter. Ważne jest, aby projekt graficzny był w miarę możliwości jednolitym elementem, nie jest bowiem możliwe wycinanie na niej niewielkich elementów, tak jak w przypadku folii flex. Po usunięciu elementów zbędnych projekt jest aplikowany na materiał, który może być zarówno bawełną jak i poliestrem.

Przykłady nadruków z wykorzystaniem folii premium flock (kliknij w obrazek, aby powiększyć):

Nadruk na torbach sportowych – folia flex premium umożliwia nadruk wielokolorowy.
Nadruk na torbach sportowych folią premium flex – z bliska.
Koszulki z nadrukiem wykonanym folią premium flock.
Nadruk wykonany folią premium flock na bawełnie
Nadruk DTG na białej koszulce bawełnianej.
Chcesz wiedzieć więcej na temat tej metody zdobienia? Przejdź na stronę poświęconą metodzie nadruku folią flock.

Co jednak w sytuacji kiedy nadruk miałby być większy, a nie chcemy aby zbyt duża grafika w postaci folii uniemożliwiała przepływ powietrza przez tkaninę? Taka sytuacja ma często miejsce w przypadku koszulek bawełnianych, na których chcemy nanieść duży kolorowy nadruk. Tutaj przychodzi z pomocą druk bezpośredni.

Druk bezpośredni tzw. DTG (w tłumaczeniu “Direct To Garment” oznacza “Bezpośrednio na materiał”) to nowoczesna technika znakowania odzieży, która pozwala nadrukować na materiale dowolną grafikę. Nadruk wykonywany jest specjalną drukarką do tkanin na materiałach bawełnianych lub takich, które mają przynajmniej 80% bawełny w składzie.

Przykłady nadruków wykonanych metodą druku bezpośredniego DTG (kliknij w obrazek, aby powiększyć):

Przykład nadruku bezpośredniego DTG na czarnej koszulce.
Przykład nadruku bezpośredniego DTG na białej koszulce.
Nadruk DTG na białej koszulce bawełnianej.
Chcesz poznać więcej szczegółów na temat tej metody ? Przejdź na stronę poświęconą metodzie nadruku DTG (druk bezpośredni).

Sitodruk jest opłacalny od nakładu rzędu 20-30 sztuk – jest to zależne od wielkości projektu i samej grafiki. Nieodzownym etapem procesu nadruku przy użyciu sitodruku jest bowiem przygotowanie matryc, a to generuje jednorazowy koszt. W przypadku nadruku sitodrukiem stosujemy głównie farby wodne, które w przeciwieństwie do farb plastizolowych nie powodują “efektu gumy”.

Przykłady nadruków wykonanych sitodrukiem (kliknij w obrazek, aby powiększyć):

sitodruk – druk na koszulkach 4 kolorami
Nadruk metodą sitodruku na bluzach i koszulkach.
Nadruk na koszulkach z wykorzystaniem sitodruku. Kolor biały: farby, typ farby: wodne.
Nadruk na koszulce białej, metoda: sitodruk.
Drukowanie na koszulkach polo, sitodruk.
Chciałbyś wiedzieć więcej na temat tej metody ? Przejdź na stronę poświęconą metodzie nadruku sitodrukiem.

Haft komputerowy to wyjątkowa metoda znakowania odzieży. W tym przypadku wykorzystujemy bowiem nici, a cała grafika (np. logotyp) jest wyszywana przez urządzenie zwane hafciarką. Tego typu wyszycia stosuje sie głównie na grubszych materiałach typu polary, na której nie jest możliwe użycie innej metody. Haft jest również stosowany tam, gdzie materiał jest często prany w wysokich temperaturach (np. odzież medyczna). Haftu nie wykonujemy na materiałach o gramaturze mniejszej niż 200g.

Przykłady zdobień wykonanych metodą haftu komputerowego (kliknij w obrazek, aby powiększyć):

Haft logo, dwa kolory nici.
Haft dwukolorowego logo na polarach.
Przykład haftu na polarach – klient: Radio Express, Katowice.
Przykład haftu na polarach – duże logo na plecach.
Przykład haftu na polarach – haft z bliska.
Chcesz poznać więcej informacji na temat haftu komputerowego ? Przejdź na stronę poświęconą metodzie haftowania odzieży.

Co jeszcze powinieneś wiedzieć nt. metod nadruku na odzieży:
Metody nadruku można w pewien sposób ze sobą łączyć. Np. szablon koszulki można wykonać sitodrukiem, personalizację nazwisk folią flex, a małe logo kolorowe folią premium flex lub premium flock. Z naszej strony służymy pomocą w doborze odpowiedniej metody nadruku. W przypadku łączenia metod indywidualnie wyceniamy każde zlecenie.

Jeśli masz do nas inne pytanie zajrzyj na stronę Pytania i odpowiedzi – być może odpowiedź znajdziesz od razu. Możesz też skontaktować się z nami bezpośrednio poprzez wysłanie maila lub telefon – z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania.

Zapraszamy do kontaktu